Akıllı saat satışları düşmeye devam ediyor: İşte en çok satan markalar
Son yıllarda oldukça popüler hale gelen giyilebilir teknolojilere öncülük eden akıllı saatler, özellikle sağlık ve spor takip bahislerinde öne çıkıyor.
Koronavirüs ve ekonomik sorunlar nedeniyle birçok pazarda durgunluk yaşansa da akıllı saat pazarı 2022 yılını büyümeyle kapattı.
2023’te satışlar düştü
Araştırma şirketi Counterpoint Research tarafından sağlanan verilere göre, küresel akıllı saat pazarı 2023’ün ilk çeyreğinde yüzde 1,5 küçüldü. Böylece pazar iki çeyrek üst üste küçüldü.
Elma zirvede
Apple, yılın ilk çeyreğinde yüzde 26’lık pazar payıyla birinciliğini koruyor. Ancak şirketin payı geçen yılın aynı döneminde yüzde 32 seviyesindeydi.
Hintli marka Fire-Boltt yüzde 9’luk pazar payıyla Samsung ile ikinci sırayı paylaşıyor.
Bölgesel bazda ise akıllı saat satışlarının yüzde 27’sinin Hindistan’da yapıldığı görülüyor. Hindistan’ı yüzde 26 ile Kuzey Amerika takip ediyor.