Ekonomi

KTO’da Almanya pazarına girmenin yolları anlatıldı

Kayseri Ticaret Odası (KTO), üyelerini dış pazarlara açmak amacıyla ihracata yönelik çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası (TD-IHK) iş birliğiyle Eğitim Salonu’nda gerçekleştirilen Almanya Ticaret Bilgilendirme Toplantısı’na ilgi yoğun oldu. KTO Lideri Ömer Gülsoy’un ev sahipliği yaptığı toplantıda, Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası (TATSO) Genel Sekreteri Okan Özoğlu, ‘Odanın kuruluş amacı, faaliyetleri, Alman pazarına girişi, şirket kuruluşu’ konularında detaylı bilgi verdi. ve ihracat’.

Kayseri Ticaret Odası, Türkiye’nin dış ticarette en büyük ortağı Almanya’nın ticaret ve yatırım fırsatları hakkında bilgilendirme toplantısı düzenledi. Yoğun ilgi gören toplantıda iş insanlarına Almanya pazarına girme, şirket kurma ve ihracat konusunda değerli bilgiler verildi.

Başkan Gülsoy: “Kayserili iş insanları Almanya’da iş yapabilecek kadar tecrübeli”

Toplantının açılış konuşmasını yapan KTO Lideri Gülsoy, “İhracat bizim için çok değerli. İhracata yönelik çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Almanya ülkemizin en büyük ticaret ortağıdır. Türkiye’nin lokomotif ülkesidir. Bugün Almanya’da Türk Alman Ticaret ve Ticaret Merkezi’ni odamızda kurduk. Sanayi Odası Genel Sekreteri Okan Özoğlu’nu ağırlıyoruz. Yatırım ortamı ve iş yapma kolaylığı hakkında bilgi verecek. Almanya’da bir kapımız olduğunu belirtmek isteriz. Almanya’ya gittiğinizde her türlü konuda size yardımcı olurlar. Almanya ülkemiz ve şehrimiz için çok önemli. Değerli bir ülke. Hem ekonomik hem de beşeri bağlantılar geçmişten bu yana çok temel olmuştur.Yakın tarihe baktığımızda, İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra, özellikle 1960’lardan sonra, Avrupa Birliği ve ona bağlı ülkelerin, özellikle de Avrupa Birliği’nin ve ona bağlı ülkelerin kalkınmasına ve kalkınmasına katkıda bulunduk. Almanya. İnsan gücü ve emekle ekonomiye büyük destek sağladık, bölgenin kalkınmasına, ekonomisinin kalkınmasına destek olmaya devam ediyoruz. Bugün baktığımızda Almanya’da 3 milyondan fazla Türk vatandaşımız yaşıyor. Bu Türk vatandaşlarının yarısından fazlası çifte vatandaşlığa sahiptir. 100 bine yakın girişimcimiz var. Alman ekonomisine ve istihdamına katkıda bulunuyorlar. Almanya’nın Avrupa Birliği’nin lokomotif ülkesi olması gücünü daha da belirgin kılıyor. Almanya, Avrupa Birliği ile ilişkilerimizde her zaman öncü olmuştur. Her zaman ‘Avrupa Birliği’ne girmeliyiz’ diyoruz. Avrupa Birliği’siz Türkiye, Türkiye’siz Avrupa Birliği olamaz. Türkiye’nin bulunduğu Avrupa Birliği daha güçlü olacaktır. Hem ekonomik hem de defansif olarak güçleniyor. Almanya ile ticaretimizi de daha üst seviyelere çıkarmamız gerekiyor. Ticaret artınca dostlukların da yükseldiğini görüyoruz. Bu nedenle Gümrük Birliği’nin güncellenmesi, modernizasyonu ve Türk vatandaşlarımızın vizesiz seyahati konusunda Almanya’nın bize destek vermesini bekliyoruz. Odalarımızın lobi faaliyetleri yapması, iş insanlarımızın daha güçlü ilişkiler kurması gerekiyor. Ticarette kazan-kazan mantığıyla ülkelerimizin ekonomisine katkıda bulunmalıyız. Dünyadaki tek geçerli dil ticarettir. Ticaretin dini, dili, ırkı yoktur. Karşılıklı fayda olduğu sürece. Almanya’nın dünyaya ihracatı 2022 rakamlarına göre 1 trilyon 576 milyon 784 bin Euro, toplam ticaret hacmi ise 3 trilyon 71 milyon 285 bin Euro. Türkiye ile Almanya arasındaki ticaret hacmi 45 milyar 174 milyon dolar. Kayseri ile Almanya arasındaki ticaret hacmi ise 432 milyon 737 bin dolar. Dileğimiz hem ülke olarak hem de Kayseri olarak ticaret hacminin daha da artmasıdır. “Çünkü Kayserili iş insanlarımız bu oranı aşacak yetkinliğe ve tecrübeye sahip.”

“Türkiye’nin en büyük ticaret ortağı”

Daha sonra sunumuna başlayan TD-IHK Genel Sekreteri Okan Özoğlu, “Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası, iki ülke arasındaki ticareti geliştirmek amacıyla 2004 yılında faaliyetlerine başladı. Özellikle Almanya’daki yatırımcılar Türkiye’ye ilgi gösteriyor, Türkiye’den Almanya’ya gelmek isteyen firmaların “Asıl misyonumuz sağlıklı bir yol izlemektir. Almanya Türkiye’nin en büyük ticaret ortağıdır. Daha iyi hizmet verebilmek için daha güçlü olmamız gerekiyor. Özellikle genç girişimcileri çatımız altında toplamak istiyoruz. İkili ticarette bir ağ sunuyoruz” dedi.

“Almanya’da iş yapmak kolay bir süreç değil, sabır gerektiriyor”

Almanya’da iş yapmanın kolay olmadığını söyleyen Özoğlu, “Türkiye’den giderek artan sayıda Türk şirketi Avrupa’ya açılmak için önce Almanya’ya açılıyor. Almanların Türkiye’ye bakışı kapının önünde olumsuz bir algı. Kapılar, Türkiye’ye karşı çok olumsuz bir tavırları var.” İlgi var. Pandemi döneminde Türkiye’nin tedarik açısından ne kadar değerli bir ülke olduğunu Almanya’ya gösterdik. Almanya’da iş yapmak kolay değil. Almanlar muhafazakardır. Kolay kolay değişmezler. Uzun vadeli bir vizyona sahip olmanız gerekiyor. Kolay bir süreç değil, sabır gerekiyor. Herkes Almanya pazarına girmek istiyor ama kolay bir pazar değil. Almanya’da şirket kurmanın en önemli unsurları kaliteli ürün sunabilme yeteneği ve sürekliliktir. Sermayeniz ne kadar yüksek olursa, itibarınız ve değeriniz de o kadar büyük olur. Almanya’da 600 bin nitelikli iş gücü açığı var. Her yıl 400 bin nitelikli iş gücüne ihtiyaç var. Almanya’nın rekabet gücü zayıflıyor. Bir durgunluk var. Enerji sıkıntısı ciddi panik yarattı. Almanya zihniyetini değiştirmek zorunda kalacak. Almanya’da çok iş yapılabilir mi? Evet, ancak yalnızca ikamet eden biri olarak. Almanya’da ilk 1-2 yılı yatırım olarak değerlendirmelisiniz. Bu bizim tavsiyemizdir. Bu bizim deneyimimiz. Yapabilirsin, yapılabilir ama bu işi birdenbire alacağım dersen doğru olmaz. “Hayal kırıklığına uğramayın” dedi.

“Rekabet gücümüz yüksek”

Süreklilik açısından en değerli pazarın Almanya olduğunu belirten Özoğlu, “Süreklilik açısından en değerli pazar Almanya pazarı. Özellikle otomotiv, makine ve dokuma sektörlerindeki Türk firmalarımız burada değerli işler yapıyor. Firmalar kalitesiyle rekabet gücüne sahip. Tek sorun Made in Turkey.” Bunun nedeni, ülkenizin marka gücüne kıyasla Almanya’nın daha fazla marka gücüne sahip olmasıdır. Almanya’ya açılmak isteyen Türk firmalarına özellikle Made in German’ı tavsiye ediyorum. Almanya’da son aşamayı yapıp raporlamayı aldıktan sonra Made in German ile pazara girebilirsiniz. “Daha istikrarlı bir ülkenin markası olarak yerleşik pazara girebilirsiniz. Almanya’da da devredilmeyi bekleyen firmalar var. 2025’e kadar 600 bin firma satılmayı bekliyor. Kurmak yerine devredilen firmaları satın almak daha avantajlı olur” Yeni bir şirket” dedi.

Bilgilendirme toplantısı, Almanya ile iş yapmak isteyen iş adamlarına yönelik soru-cevap bölümüyle sona erdi. – KAYSERİ

mustafakemalpasa-haber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu